Blog
Blog de crítiques de pel·lícules, notícies i esdeveniments del programa.

The Zone of Interest
Jonathan Glazer adapta de manera molt lliure la novel·la de Martin Amis en què parlava de l’holocaust jueu des del punt de vista dels botxins. En el llibre, un jove oficial posava en marxa una fàbrica amb mà d’obra esclava, al mateix temps que succeïa

Sala de professors
Pel·lícula alemanya que s’ha col·locat en la llista de les cinc nominades a millor pel·lícula internacional en els Òscars. Es tracta d’explicar a través d’un fet, la dinàmica d’una escola des del punt de vista de la direcció, els professors, els alumnes i els pares, amb

Past Lives
La coreana Celine Song debuta en la direcció en una pel·lícula d’una història petita, narrada amb molta emoció i contenció. Una meravella que confronta aquella pregunta que tots ens hem fet alguna de vegada de què hagués passat si. S’intueix que la pel·lícula té trets

Anatomia d’una caiguda
La realitzadora francesa Justine Triet va debutar en el llargmetratge el 2013 amb La bataille de Solférino, però ha estat amb Anatomie d’une chute, després de guanyar el Festival de Cannes, que el seu nom va passar a tenir ressò internacional, ja que durant aquest

Maestro
L’actor Bradley Cooper ha fet seu aquest antic projecte de Martin Scorsese i Steven Spielberg. Scorsese el va abandonar en benefici de The Irishman (2019). Spielberg va considerar a Cooper pel paper, però va decidir cedir-li la direcció quan va veure A Star is Born.

The Holdovers
Alexander Payne, el director d’Entre copes (2004), Els descendents (2011) i Downsizing (2017), ha portat a terme The Holdovers, un retrat sobre els Estats Units dels setanta a través de la mirada d’un professor i un alumne adolescent. El Payne amb què ens trobem aquí

May December
Todd Haynes el vam conèixer a Velvet Goldmine, la pel·lícula del glam rock. En els darrers anys li hem vist la magnífica Aguas oscuras i Wonderstruck, però Lejos del cielo i Carol són els seus títols més destacats. En aquestes dues, Haynes fa un exercici

Napoleon
Ridley Scott va decidir apropar-se a Napoleó després de The Last Duel, una de les millors pel·lícules del realitzador dels darrers anys, juntament amb The Martian. El guió ha anat a càrrec del seu col·laborador David Scarpa, qui ha escrit també el guió de Gladiator

Leave the World Behind
Adaptació de la novel·la de Rumaan Alam, produïda i estrenada a Netflix i dirigida per Sam Esmail, el creador de les sèries Mr. Robot i Homecoming. Esmail afronta la seva segona pel·lícula com a director després del debut l’any 2014 amb Comet. La novel·la es

Saltburn
Emerald Fennell va debutar el 2020 amb Promising Young Woman. Saltburn és la segona pel·lícula com a directora que confirma el bo que li vam veure en el seu debut, en una pel·lícula i història més gran que la situen com una de les cineastes

Dune: Part Dos
Denis Villeneuve tanca l’adaptació de la novel·la de Frank Herbert en una pel·lícula que no s’ha de valorar en solitari, sinó conjuntament amb la primera. El resultat, un film de ciència-ficció que serà referència amb els anys i malgrat les coses que es deixa pel

Wonka
Tercera adaptació del conte de Roald Dahl, Charlie i la fàbrica de xocolata. Recordeu que temin Un món de fantasia (Willy Wonka and the Chocolate Factory) de 1971, protagonitzada per Gene Wilder, i la versió de 2005, que porta el mateix títol que el llibre,