Guy Ritchie és un director amb una filmografia eclèctica en què barreja encàrrecs amb les pel·lícules més pròpies de l’estil Lock & Stock. El 2020 estrenava The Gentlemen, una fantàstica pel·lícula que va acabar prematurament la seva carrera comercial quan van confinar a tothom. Operation Fortune és molt deutora del que va ser aquella en què repeteix un Hugh Grant amb un paper similar.
El repartiment està encapçalat per Jason Statham, actor que ha acompanyat a Ritchie des dels seus inicis a Lock & Stock, Snatch, Revólver i més recentment a Despierta la furia. A Operation Fortune: Ruse de guerre, el converteix en un Tom Cruise en mode Missió impossible, més rude i una mica de rebaixes per fer una pel·lícula a mig camí entre la comèdia i una pel·lícula d’acció clàssica. El resultat, un divertiment de primera. Ritchie recupera l’estil d’una de les seves millors pel·lícules d’estudi, l’excel·lent Operació U.N.C.L.E. Ritchie es permet a jugar a fer la seva versió de James Bond i passejar-se per mig planeta.
La trama gira el voltant d’Orson Fortune, un agent que treballa per un contractista del govern britànic al qual li encarreguen la missió d’aturar la compravenda d’unes armes de destrucció en mans del multimilionari Greg Simmonds. La manera d’infiltrar-se serà a través d’un dels actors més famosos de Hollywood, del qual Simmonds desitja fer-se amic.
El protagonista és James Statham que fa una exhibició del que millor sap fer, que és repartir cops de puny oblidant-se de les trames romàntiques que acompanyen al gènere. Hugh Grant encaixaria perfectament en el paper d’un excèntric dolent Bond amb una càrrega d’ironia molt Ritchie. De fet, si m’he de quedar amb algú, clarament és amb Grant que converteix un dolent de manual en tot un personatge ple de matisos, en una exhibició interpretativa. Per altra banda, Aubrey Plaza és la companya de l’equip estil Ethan Hunt que lidera Statham. A mig camí entre una paròdia de les noies Bond, està molt apoderada i satiritza sobre el paper que la dona ha tingut històricament en el gènere d’acció. Per arrodonir el repartiment tenim al protagonista de La princesa promesa, Cary Elwes que vindria a ser l’M del grup, però que té un paper més actiu. Pel que fa a l’estrella de Hollywood, està interpretada per l’antic ídol adolescent, Josh Harnett.
Operation Fortune: Ruse de guerre ofereix gairebé dues hores d’entreteniment meta sense parar que passen amb un sospir i en les que t’ho passes molt bé. Ritchie no busca transcendir amb aquesta pel·lícula, però ni ho vol, ni li cal. Si gaudiu l’estil de Ritchie, si trobeu a faltar les pel·lícules d’acció despreocupades i sense complexos dels vuitanta, si us agrada el James Bond de Roger Moore, ho amaniu amb unes gotes de paròdia del gènere d’acció i una mica de sàtira de Hollywood, no entenc com encara no l’heu vista.