Seqüela de Scream (2022) que es treu la rèmora d’oblidar-se del número, per posar un número sis ben gran amb números romans, com antigament. Repeteixen Matt Bettinelli-Olpin i Tyler Gillett en la direcció i James Vanderbilt i Guy Busick en el guió. Curiosament, el resultat millora moltíssim l’anterior i fa la sensació que els responsables han tingut la llibertat per fer el que no van poder en l’anterior. Junts han aconseguit que Scream VI sigui una de les millors seqüeles de la saga, juntament amb la segona. L’èxit de la proposta ha assegurat una setena pel·lícula que tindrem l’any que ve.
La història ens proposa un canvi d’escenari i ens traslladem a New York. Que bé que li escau a Scream aquesta ciutat! El cas és que després de l’escena introductòria clàssica en què se’ns presenta un nou Ghostface, amb un gir inesperat, recuperem a les germanes Carpenter que ara viuen i van a la universitat a Nova York. Allà seran assetjades per un nou Ghostface. Es crearà una situació similar a la segona part amb un gran nombre de sospitosos entre els estudiants i companys de pis.
Scream VI és una pel·lícula divertidíssima i entretinguda. És salvatge, violenta i la més gore de la saga. Compta amb el rècord d’apunyalaments en un slasher. No pas de morts perquè en aquesta saga et poden apunyalar més d’una vegada i aixecar-te com si res. Quant a la part final, apuja l’aposta en descobrir la identitat de l’assassí en un tram final per emmarcar en el cinema abandonat i museu al mateix temps.
El metallenguatge sobre el gènere també hi és present, però no és tan excessiu com l’anterior i està molt més ben lligat. Resulta molt més orgànic. Conté una referència meta sobre les escenes postcrèdits que avui en dia tenen quasi tots els blockbusters, justament com a escena postcrèdits.
Pel que fa als personatges de llegat, estan fantàstics. L’escena de Courtney Cox és una de les millors de la pel·lícula i la recuperació de Hayden Panettiere és un gran encert. Pel que fa al cast nou, els anomenats “quatre protas” tenen una dinàmica i química que no tenien a la cinquena. Fantàstic el grup format per Melissa Barrera, Mason Gooding, Jasmin Savoy Brown i Jenna Ortega, que un any després és la més popular del repartiment, gràcies a la sèrie Wednesday.
Scream VI és una festa pels fans, ja que reuneix els millors elements de la saga. Combina i equilibra perfectament elements nous i nostàlgics. Totes les escenes amb Ghostface són molt bones, no només les que he esmentat abans, caldria afegir la del metro que és meravellosa i la del pis d’estudiants que és absolutament trepidant. Ho remata amb una resolució molt divertida que és marca de la casa. En volem més com aquesta. Me n’alegro moltíssim del moment dolç que viu aquesta saga i que en aquesta entrega hagin sabut reviure perfectament el que Wes Craven va fer en la primera.